Tingimused

Missioon

Silmalaegas alustas tööd 2003. aasta sügisel.

Silmalaegas on mittetulundusühingu Jumalalaegas üks laegastest, mille eesmärgiks on pakkuda nägemis- ja kuulmispuudega inimestele erinevaid abivahendeid.

Meie koostööpartneriks on Eesti Pimedate Liit ja tema liikmesorganisatsioonid. Silmalaegas müüb oma tooteid presentatsioonide kaudu ja kauplustesüsteemi hetkel luua ei ole kavas. Meie eesmärk on tulla oma toodetega iga abivajajani, et võimaldada näpuga katsuda kõiki tooteid ja anda talle vajalikke selgitusi.

Tellimusi võtavad vastu kõik meie müügiesindajad, tellimusi saab esitada telefoni või elektronkirja teel. Kauba saate kätte meie müügiesindajate kaudu või posti teel. Müügiesindajalt kauba kättesaamisel antakse Teile ka näitlik õpetus abivahendi kasutamisest.

Abivahendite müük on pealtnäha lihtne, kuid sisult väga keerukas tegevus. Peamiselt tekitab raskusi info edastamine abivajajateni, inimesed hajusalt laiali üle kogu Eesti, ning klientide väga erinevad vajadused, mille tõttu peame kursis olema väga laia tootevalikuga, et leida igale sobiv. Silmalaegas lähtub oma töös motost: «KÕIK ON VÕIMALIK!». Meie jaoks ei ole lahendamatuid olukordi ja väga paindliku tegevuse ja suure tootevaliku abil oleme seni suutnud leida lahendusi kõikvõimalikes situatsioonides. Tunnustuseks loeme eelkõige seda, et kliendid meid usaldavad ja ka seda, et meie poole pöörduvad aina uued huvigrupid, mõned neist päris üllatuslikud.

Alates 10. jaanuarist 2006. oleme Eesti Pimedate Liidu liikmed, mis aitab meil veelgi paremini oma tööd teha, samas võimaldab see pimedate esindajatena kõvema häälega kaasa rääkida riigi abivahendipoliitikas.

Tere tulemast meie kliendiks!

Tegijad

Janar Vaik, (kutse tase 4) abivahendispetsialist ja keskuse juhataja. Koolitanud ennast 16 aastat nii siin kui teiselpool piiri. Kõikides küsimustes võib esmalt pöörduda tema poole, kas e-posti teel Janar[at]laegas.ee või helistades 53 838 129

Inga Koch, (kutse tase 4) Lõuna-Eesti müügiesindaja. Kirjutab üles tellimusi ja jagab kaupu. Tel 514 1834

Artur Räpp, (kutse tase 4) tehniline tugi ja koolitaja. Tunneb meie toodete kogu hingeelu oluliselt paremini kui Janar ja Inga, seega peale ostmist tekkivate tehniliste küsimustega võib pöörduda tema poole

Tellimine e-kataloogis

Meie e-kataloogis on võimalik püsiklientidel kiiresti ja lihtsalt omale vajalikke asju tellida. E-kataloogi kasutamisel tekkivate küsimuste osas võtke meiega ühendust.

Tellides e-kataloogist sõlmite meiega ostutehingu. Erinevalt tavalistest e-poodidest ei võimaldata kauba tagastamist. Kui olete oma soovides ebakindel, palume eelnevalt konsulteerida meie esindajatega või tulla esitluspäevale veendumaks toote sobivuses.

Kui kõik dokumendid ja andmed on tellimuses õiged, siis saadetakse kaup teile kohe välja. Saate selle kätte lähimast postkontorist või Omniva automaadist. Arve on kaubaga kaasas.

Ebapiisavate dokumentide korral võetakse teiega ühendust. Kui ühenduse saamine ebaõnnestub, kustutatakse teie tellimus.

Kõikidele meie toodetele kehtib garantii. Kui tellitud toode on saabudes vigane või tekib garantiiperioodil probleeme, siis võtke meiega koheselt ühendust. Remonti või väljavahetamist vajav kaup tuleb saata meile postiga aadressile: MTÜ Jumalalaegas, Tamme 3 Aruküla 75201 või Omniva Aruküla Coop pakiautomaati.

Dokumendid digitaalseks

Maapiirkondade inimesi aitavad dokumentide digitaliseerimisel ja meile edastamisel reeglina hea meelega kohalike valdade sotstöötajad. Või leidub hea sõber, laps või naaber, kes teeb dokumentidest pildid ja saadab meile. Võimalik, et aidata saaks ka näiteks raamatukogud. Linnades on aga abi koopiakeskustest või fotopoodidest. Näitena toome Tallinnas Rävala 8 (endine projekteerijate maja) allkorrusel asuva Koopia Kolm keskuse, kus ühe skanneerimise ehk paberkandjal asja digitaliseerimine maksab 6 senti. 12 sendi eest saab seega teha ID kaardi kui arstitõendi digitaalseks ja selle raha eest saadetakse see ka soovitud e-posti aadressile. Samasuguseid asutusi teiste nimedega asub nii Tartus, Narvas, Viljandis ja mujal. Postkontorid seda teenust ei paku. Seega leidke lähim koopiakeskus või fotopood, astuge sisse ja paluge teha oma asjadest värviline skänneerimine resolutsiooniga 300 ning lähetada see aadressile silmalaegas[at]laegas.ee. Sellisel tegevusel on ka positiivne külg. Need asjad on salvestatud meie turvatud süsteemis ja kui teil tekib vajadus neid kellelegi kolmandale esitada, siis saame aidata ja uut digitaliseerimist pole vaja.

Tutvumisvõimalused

Meie pakutavate toodetega saab tutvuda ja neid tellida järgmistes kohtades:

  1. Esitluspäevadel üle Eesti. Vaadake jooksvalt aegu: www.silmalaegas.ee.
  2. iga kuu viimasel neljapäeval Eesti Pimedate Liidus 9:00-12:00 (välja arvatud juuni, juuli ja detsember). Pimedate Liit asub Tallinnas, Raua 1 (Gonsiori tänava poolt 1 sissepääs, II korrus)
  3. Eelneval kokkuleppel meie kontoris Tamme 3, Aruküla Harjumaa. Etteregistreerimiseks võtke ühendust 53 838 129
  4. Meie pakutavate luubinäidistega saab tutvuda ka Pimedate Liidus (vajalik etteregistreerimine tel 641 1972) ja Tartu Ülikooli Silmakliinikus.

Kontaktid

Põhja-Eesti müügiesindaja (Tallinn, Harjumaa, Pärnumaa, Ida- ja Lääne- Virumaa, Raplamaa, Hiiumaa, Läänemaa, Saaremaa, Viljandi) Janar Vaik tel 5383 8129, e-post: janar[at]laegas.ee

Lõuna-Eesti müügiesindaja (Tartu, Jõgeva, Põlva, Võru, Valga) Inga Koch tel 514 1834, e-post: inga[at]laegas.ee

Tellimine SMSi teel: 53 838 129

Tellimine e-posti teel: silmalaegas[at]laegas.ee

Tehniline tugi: support [at] laegas.ee (tel 51 55 337). Nõu antakse punktkirjakuvarite, JAWS’i ja ZoomText installeerimise, seadistamise, kasutamise jms osas ning vastatakse ka teiste toodete kasutamisel tekkivatele tehnilistele küsimustele. Arvuti üldiste riistvaraliste või tarkvaraliste probleemide lahendamisega meie ei tegele ja selleks peab pöörduma arvutit müünud ettevõttesse või mõnda IT-firmasse.

Kättesaamine

Kaupade tarneaeg peale tellimuse esitamist on maksimaalselt 1 kuu, enamikel juhtudel jõuab kaup kätte vaid 1 nädalaga. Kui kaup on kohal ja seda saab müüa, saadetakse kaup välja teie postiaadressil või helistab müügiesindaja ja lepib kokku, millisel moel see kätte toimetada. Kaupa saadame kliendile lähimasse Omniva (Eesti Post) postkontorisse või automaati. Paki saatekulud kannab müüja.

Tasumine

Kauba eest saate tasuda meie müügiesindajatele sularahas või maksta arve alusel ülekandega. Ülekandega tasumisel palume Saajaks märkida MTÜ Jumalalaegas, konto nr EE501010220030008017. Selgituse lahtrisse kirjutage Arve number (näiteks S13).

Kõik postiga saadetavad kaubad saate arvega, mida võite tasuda hiljem kas pangas või postkontoris. Kauba kättesaamisel midagi maksma ei pea. Kauba saatekulud kannab Silmalaegas. Pangakaardiga maksta ei saa.

NB! Reeglina on arvega makstes omaosaluse tasumiseks aega 2 nädalat. Samas pakume kallimate abivahendite soetamisel ka järelmaksu võimalust. Et seda saada, palume müügiesindajat informeerida nimetatud soovist juba tellimuse esitamisel.

Abivahendisüsteemist

Alates 01.01.2016 muutus põhjalikult sotsiaalvaldkonna abivahendite teenuse korraldus. 2016. aasta 1. jaanuarist tegeleb isiklikuks vajaduseks vajalike abivahendite teenuste korraldamisega Sotsiaalkindlustusamet (SKA). Tööks vajalikke abivahendeid eraldab aga Töötukassa.

Seoses uue süsteemiga on karmistunud bürokraatia. Meile tähendab see isiku või esindaja tuvastamist (ID kaardi koopia) ja abivahendi vajaduse tõestamist (arstitõendi koopia, kus on arusaadavalt kirjas vajalike abivahendite nimetus, kirjeldus või ISO-koodid VÕI siis rehabilitatsiooniplaani olemasolul selle esilehe ja abivahendeid sisaldava lehe koopia). Tööealistel tuleb vastata ka tööhõiveküsimustele.

Uus abivahendisüsteem tekitas ka piirhinnad, mistõttu paljude toodete omaosalus on oluliselt tõusnud. Inimesel on nüüd valik, kas osta odavam ja veidi kesisem toode, tasuda sobivaima abivahendi suurem omaosalus või esitada SKAle eritaotlus piirhinna tõstmiseks.

Oleme määrusest teinud väljavõtte, kus on näha nii soodustoodete kategooriad, piirkogused, piirhinnad, kasutusajad ning kes on õigustatud abivahendivajadust hindama ja tõendit kirjutama. Kui näiteks teie perearst keeldub teile välja kirjutamast valget keppi või kõnelevat kella, siis näidake talle seda tabelit. Tabeli leiate siit: PDF

Reformi ainus hea muudatus on maakondlike piiride kadumine, st enam ei sõltuta sellest kui paks on maakonna rahakott. Nüüd sõltub abivahendi saamine sellest, kui palju on SKA konkreetsele abivahendigrupile raha planeerinud.

Õigustatud isikud

Kõik kataloogis toodud hinnad on kliendi omaosalus, millest on juba maha arvestatud riigi osalus. Silmalaekast saab hinnakirjas toodud soodushinnaga abivahendeid osta vaid isik, kellele on arst need tõendiga määranud ning kellel on selleks õigustatus:

ning lisaks

Tõendid

Meie e-kataloogis on tellimisvormis juba automaatselt näha, milliseid tõendeid tuleb abivahendi saamiseks tellimisvormi lisada. Selleks peavad need tõendid olema teil arvutis PDF või JPG formaadis, et säiliks tõendi algne pilt, ning siis saate need vormile laadida. Kui teil pole võimalik neid tõendeid endal digitaalseks muuta, siis paluge abi sugulastelt, kohaliku omavalitsuse sotsiaaltöötajalt, raamatukogult, koduhooldajalt vm. Kindlasti saab keegi teid aidata nii tõendite digitaliseerimisel kui tellimuse esitamisel. Soovitame ka arsti poole pöördumisel paluda tal võimalusel saata tõend kohe meile digitaalsel kujul aadressil silmalaegas[at]laegas.ee või täita hoopis siinsamas kodulehel olev vorm alamjaotises „arstile“.

Lastel on vaja esitada arstitõend ISO-koodidega (või rehabilitatsiooniplaan, kui seal on kirjas abivahendid), isikut tõendava dokumendi koopia või selle puudumisel esindaja ID kaardi koopia. Pensionäridel piisab arstitõendist ja ID kaardi koopiast. Tööealised peavad esitama arstitõend ISO-koodidega (või rehabilitatsiooniplaan, kui seal on kirjas abivahendid). Lisaks vastavad nad euroliidu nõudel mõningatele tööhõiveküsimustele.

Enamikel juhtudel on tööealisel inimesel vaja paberit eriarstilt või rehabilitatsioonimeeskonnalt, kuid lihtsamate abivahendite puhul lubatakse tõend võtta ka perearsti käest. Sellisteks abivahenditeks on näiteks valged kepid; kõnelevad kalkulaatorid; seadmed, mis muudavad visuaalse signaali kuuldavaks, näiteks keha- õhu- või toidutermomeeter; kellad, nii käe- kui äratuskellad; kõnelevad mõõteriistad, näiteks sauna- või köögikaalud; kõnelevad telefonid.

Kui abivahendit ostes selgub, et tõendil on vastav ISO-kood puudu, ei saa seda abivahendit osta. Seepärast on kasulikum lasta tõendile kanda pigem rohkem kui vähem koode. Kui abivahendiga on kiire ja vaja on silmaarsti tõendit, kuid nagu teada, on silmaarsti järjekord kas pikk või väga pikk, võib pöörduda ka optika poodide poole. Näiteks instrumentaariumis on silmaarsti vastuvõtt 20 eurot, optometristi vastuvõtt, optometrist võib välja kirjutada mitmeid optilisi abivahendeid, 10 eurot.

NB! Et teha teie ja arsti elu veelgi lihtsamaks, siis saate meie lehelt välja trükkida või oma arvutisse salvestada soovitusliku nimekirja, mida nägemispuudega klient võib vajada. Võtke see arsti visiidile kaasa või saatke talle e-kirjaga. Juhendi leiate siit: PDF

ISO-koodid

Toome siinkohal ära soovituslikud nimekirjad ISO-koodidest, mis võiksid arstitõendile kantud olla:

Nägemisabivahendid

Kuulmisabivahendid

Kõneprobleemide abivahendid

NB! Et teha teie ja arsti elu veelgi lihtsamaks, siis saate meie lehelt välja trükkida või oma arvutisse salvestada soovitusliku nimekirja, mida nägemispuudega klient võib vajada. Võtke see arsti visiidile kaasa või saatke talle e-kirjaga. Juhendi leiate siit: PDF

Piirhinnad ja limiidid

Sellest aastast on minimaalne omaosalus 7,00 eurot, varasema 6,39 euro asemel, kuid omaosaluse miinimumile lisandus 2016. aastast ka tootegruppide piirhind. Mähkmete puhul kehtis piirhindade süsteem juba varem, nüüd jõudis see siis ka meile. Piirhind mõjutab antud tootegrupis kallimate toodete hinda. Näiteks kella piirhind on 105 eurot. Kui kell on selle hinnaga või odavam, siis maksab inimene omaosalusena 20% kella hinnast. Kui aga kell on kallim kui piirhind, siis maksab inimene 20% piirhinnast + kogu piirhinda ületava osa. Ehk kui kell maksab näiteks 125€, siis selle hind oleks 20% piirhinnast 105 = 21,25 eurot. Sellele liidetakse piirhinda ületav osa 125€ miinus piirhind 105€ = 20€. Ehk kokku maksaks selline kell 41 eurot ja 25 senti.

Piirhindu on ka paljudel teistel tootegruppidel. Soodsamaks läksid mõõteriistad, muude asjade hind tõusis veidi või päris palju.

Mitmel ISO-koodil on kehtestatud piirlimiit. Näiteks mõõteriistad (kõik kaalud, vererõhuaparaat, mõõdulint, värvimääraja) – 6 aasta jooksul on lubatud osta selle koodi alt 43 erinevat asja. Kellade koodi alt 3 aasta jooksul 2 eset jne.

Järjekorrad

Uue määruse järgi on määratud igale abivahendi grupile eelarve. Kui konkreetse abivahendi eelarve on lõppenud, on inimesel võimalik ennast ettevõttes suulise sooviavalduse alusel järjekorda lisada. Järjekordi on üks ning inimesel ei ole vaja end lisada sama abivahendi saamiseks mitmes ettevõttes järjekorda. Järjekorra saabumisel saadab Sotsiaalkindlustusamet inimesele posti teel järjekorra saabumise teate, mille järgselt peab inimene 60 päeva jooksul pöörduma endale sobiva abivahendit pakkuva ette poole ning võtma kaasa:

Ettevõte väljastab abivahendi ainult järjekorra teate ettenäitamisel.

Erimenetlus

Meie e-kataloogis on mitmete toodete juures märgitud kiri Erimenetlus. Nende toodete puhul soovitame taodelda inimesel piirhinna suurendamist, sest omaosalus on kehtestatud piirhinna tõttu meie arvates liiga kõrge. Kui inimene on võimeline soetama antud toote kataloogis toodud omaosalusega, siis ei pea erimenetlust läbima. Erimenetluse taotlemiseks vajaliku hinnapakkumise saamiseks saatke meile e-kiri kontaktandmetega ja võtame teiega ühendust. Erimenetlust rakendatakse ka muudel allpool toodud juhtudel:

Erimenetlust on õigus taotleda juhtudel, kui inimene taotleb:

Erimenetlust taotledes on vajalik esitada arstitõend ja/või rehabilitatsiooniplaani esileht koos isikuandmetega ning leht, kus on välja toodud abivahendi nimetus või kirjeldus. Erimenetluse taotlus on kättesaadav SKA kodulehelt või klienditeeninduses. Taotlust on võimalik esitada posti, e-posti teel või SKA klienditeeninduses.

Sotsiaalkindlustusamet teeb erimenetluse taotluse osas kas rahuldamise või rahuldamata jätmise otsuse 30 kalendripäeva jooksul. Vajadusel kaasab Sotsiaalkindlustusamet erimenetluste käigus eksperte (nt Astangu Keskkonna Kohanduste ja Abivahendite Teabekeskuse), kes aitab ja nõustab abivahendite vajaduse tuvastamisel ja vajaduse hindamisel.

Erimenetluse otsus saadetakse taotlejale posti või e-posti teel, mis tuleb ettevõttesse pöördumisel kaasa võtta või saata. Ilma erimenetluse otsuseta ei saa ettevõte määruse tingimustega mitte kooskõlas olevat abivahendit väljastada. Samuti peab kaasa võtma arstitõendi ja/või rehabilitatsiooniplaani ning isikut tõendava dokumendi.

Juhul, kui isik vajab abi abivahendi valimisel, hinnapakkumiste küsimisel, erimenetluse vajaduse täpsustamisel, on inimesel õigus pöörduda Astangu Keskkonnakohanduste ja Abivahendite Teabekeskuse poole üldnumbril 687 7231 või kirjutada aadressil kat@astangu.ee.

ESF toetus

Tööealistele isikutele (16-63-aastased) müüdavate abivahendite riigipoolse osaluse tasumine toimub osaliselt Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest, millega käib kaasas vastav aruandlus. Nii on riigipoolse osalusega tööealisel abivahendi saajal kohustus ettevõttes täita tööhõive ja koolitusel või kursusel osalemise ankeet või vastata suuliselt ettevõtte esindaja poolt esitatud küsimustele. Andmete avaldamisest keeldumise korral tuleb ettevõttes täita ja allkirjastada keeldumise avaldus.

Meie e-kataloogis on antud tööhõiveküsimustik juba automaatselt tellimisvormi lisatud. Palume neile mõnele küsimusele vastata, need on nii üldised ja saadud andmeid ei seota teie isikuandmetega.

ESF toetus tähendab ka seda, et peame tegelema teavitustööga. Hetkel tähendab see seda, et valgetele keppidele ja punktkirjakuvaritele lisatakse väike ESF logoga kleebis.

Tööks vajalik abivahend

Kui tööülesannete täitmine tööandja vahenditega on teie puude või vähenenud töövõime tõttu takistatud, annab Töötukassa teile töötamiseks vajaliku abivahendi tasuta kasutada.

Silmalaegas on Töötukassa partner ning meie abiga on juba kümneid inimesi saanud omale tööks vajaliku abivahendi. Seni on jagatud näiteks lugemisteleviisoreid, tarkvara, eriklaviatuure jms. On näiteks oluline teada, et kui kasutate töökohal isiklikuks otstarbeks riigi toel soetatud abivahendit, siis on mõistlik viia see koju ning taotleda Töötukassast töökohale uus abivahend. Menetlus abivahendi saamiseks on väga lihtne ja võtab reeglina aega maksimaalselt 1 kuu. Siis on abivahend juba teil töökohal olemas. Soovitame esmalt pöörduda meie poole, et saaksime koos hinnata abivahendite vajadust ja sobivust. Kui on selge, mida vajate, tuleb minna lähima Töötukassa juhtumikorraldaja vastuvõtule ning selgitada mida ja milleks on teil vaja. Juhtumikorraldaja hindab abivahendi kasutamise vajadust tööülesannete täitmisel või tellib vastava ekspertarvamuse.

Töötamiseks vajaliku abivahendi saate enda kasutusse kuni oma töösuhte lõpuni, aga esialgu mitte kauemaks kui kolmeks aastaks.

Abivahendi kasutamise lepingut saab pikendada, kui abivahend on teile tööülesannete täitmisel jätkuvalt vajalik. Abivahendi, mida vajate nii tööülesannete täitmisel kui igapäevaelus, saate taotleda Sotsiaalkindlustusametist.

Töötamisel esinevate puudest või terviseseisundist tulenevate takistuste kõrvaldamise võimaluste väljaselgitamiseks võtke ühendust teile sobiva töötukassa esindusega ja leppige kokku kohtumine juhtumikorraldajaga.

Täishindadega ostmine

Abivahendite jaemüügi kõrval on Silmalaegas arendanud ka projektipõhist müüki. Ajendi selleks on andnud erinevad asutused ja organisatsioonid, mis saavad oma tegevuse jaoks toetust fondidest annetustest või muudest allikatest. Kuna abivahenditurul on väga palju selliseid tooteid, mida tavainimesel ei ole võimalik või pole mõtet isiklikku kasutusse osta, kuid need sobivad näiteks töökohtade kohandamiseks, erinevateks teenusteks vms, siis on projektipõhine müük just väljundiks mis võimaldab neid asju siin turustada. Eraisikud ja asutused kes soovivad osta tooteid ilma riikliku soodustuseta, saavad kindlasti meilt ka mõistliku allahindluse.

Meie sidemed maailma abivahenditootjatega on väga head ja tänu sellele suudame pakkuda praktiliselt kõiki tooteid, mis on maailmas välja mõeldud. Seega kui on idee või küsimusi, võtke meiega ühendust Janar[at]laegas.ee (tel 53838129), mõtleme üheskoos välja lahenduse ja teeme hinnapakkumise.

Luubitest

Koostöös tootjatega oleme loonud uue võimaluse koduseks luubi tugevuse määramiseks. Selleks tuleb meie kodulehelt välja printida testlehekülg ning leida sobivaim suurendus. Luubitesti leiate siit: PDF

Arstile

Teie töö lihtsustamiseks on meie kodulehel eraldi jaotis „Arstile“, kus mõne minutiga saab vormistada vajaliku tõendi ja lisada sinna juba väljaselekteeritud ISO-koode täpselt nii, kuidas leiate koostöös kliendiga vaja olevat. Meie jaoks on oluline täita ka kindlasti arsti nimi ja registrinumber. Peale ankeedi täitmist saate soovi korral selle välja trükkida ja peale tõendi tembeldamist kliendile kaasa anda. Samas on soovitatav vajutada nuppu „PDF“, tekkinud fail salvestada arvutisse ning digitaalallkirjastada. Seejärel aga lähetada e-postiga otse meile silmalaegas[at]laegas.ee

Loodame, et antud rakendus muudab teie töö oluliselt lihtsamaks ja aitab meie ühiseid kliente paremini ja kiiremini teenindada. Probleemide tekkimisel võtke meiega ühendust tel 53 838 129

Kaebuste menetlemise kord

  1. Ettepanekute ja kaebuste esitamise kord 1.1. Ettepanekute ja kaebuste menetlemise eesmärgiks on Jumalalaegas MTÜ-le esitatavate ettepanekute ja kaebuste võimalikult kiire läbivaatamise ja lahendamise tagamine. 1.2. Ettepanekuid ja kaebusi saab esitada nii kirjalikult kui suuliselt. Esitamiseks tuleb võtta ühendust telefonil +372 53 838 129 või esitada oma pretensioon kirjalikult, kas e-posti aadressil silmalaegas@laegas.ee või aadressil Tamme 3, Aruküla, 75201. 1.3. Suuliselt võib kaebuse esitada asutuse juhatajale eeldusel, et ei soovita kirjalikku vastust ning probleem saab kohese lahenduse ega vaja edasist käsitlemist. Suulisi kaebusi ja ettepanekuid ei registreerita juhul, kui neile ei soovita kirjaliku vastust.

  2. Ettepanekute ja kaebuste menetlemine 2.1. Kirjalikult saabunud ettepanekuid ja kaebusi menetleb Jumalalaegas MTÜ juhataja või tema poolt volitatud isik. 2.2. Kirjalikud ettepanekud ja kaebused vaadatakse läbi iga nädala viimasel tööpäeval. Vastavaid päevi loetakse ka ettepaneku või kaebuse saamise päevaks.

  3. Ettepanekutele ja kaebustele vastamine 3.1. Ettepanekute ja kaebuste lahendamise ja vastamise aluseks on EV seadus „Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse pöördumise esitamise seadus", mis sätestab, et ettepanekule/kaebusele vastatakse viivitamata, kuid mitte hiljem kui 30 kalendripäeva jooksul selle saamisest. Erilise vajaduse korral lähtuvalt vastamise keerukusest võib vastamise tähtaega pikendada kuni kahe kuuni, millest teavitatakse ettepaneku/kaebuse esitajat. 3.2. Ettepanekutele ja kaebustele ei vastata juhul kui: 1. puuduvad esitanud isiku sideandmed; 2. esitanud isik on piiratud teovõimega ja talle on kohtu poolt määratud eestkostja ning ettepanek või kaebus on esitatud esindaja eelneva nõusolekuta; 3. esitanud isik on selgelt väljendanud seisukohta, et ta ei soovi kirjale vastust; 4. ettepaneku või kaebuse sisu ei ole loetav või arusaadav; 5. Vastamine nõuab teabe suure mahu tõttu asutuse töökorralduse muutmist, takistab talle pandud avalike ülesannete täitmist või nõuab põhjendamatult suuri kulutusi.

  4. Dokumentide säilitamine 4.1. Ettepanekute ja kaebuste menetlemisel kogutud dokumente säilitatakse lähtuvalt kehtivatest seadustest ning nende säilitamise korraldab Jumalalaegas MTÜ juhataja. 4.2. Kõik kirjalikud ettepanekud ja kaebused ning nende vastused säilitatakse ettepanekute ja kaebuste lahendamise korra kaustas.